✓ Eksisteret siden 2004

✓ Skræddersyet træningsprogram

✓ Høj kvalitet og god rådgivning

​Fysio-Pilates

Hvornår:

Vores faste hold er listet nedenfor. Hold startes op løbende ved tilstrækkeligt antal og kan også placeres på andre tidspunkter ved ønske herom. Holdene består af minimum 3 og max 7 deltagere af hensyn til den individuelt tilrettelagte træning og korrektion.

Fysio-Pilates 1:

  • Mandag kl. 15.00 – 16.00
  • Tirsdag kl. 14.30 – 15.30
  • Onsdag kl. 11.00 – 12.00
  • Onsdag kl. 16.00 – 17.00

Fysio-Pilates 2:

  • Tirsdag kl. 15.30 – 16.30
  • Tirsdag kl. 17.00 – 18.00

Formål:

Fysio-Pilates er Pilates anvendt fysioterapeutisk. Træningen foregår på en træningsmåtte med langsomme, glidende og kontrollerede bevægelser. Træningsformen kan hjælpe dig med at mindske uhensigtsmæssige spændinger samt fysisk og psykisk stress. Vi arbejder med at (gen)etablere den neuromuskulære kontrol for at forebygge, mindske eller fjerne smerte og funktionsforstyrrelser. Du lærer hensigtsmæssige bevægemønstre i forhold til belastning på kroppens led, muskler og andre strukturer. Med andre ord forbedrer du din kropsbevidsthed, holdning, smidighed og styrke – særligt i din krops center (de dybe mave- og rygmuskler samt bækkenbundsmuskulaturen). Vi anbefaler Fysio-Pilates til dig, der har smerter i nakke, skulder, ryg eller bækken samt som træningsform før og efter fødsel. Men Fysio-Pilates er for alle uanset diagnose, træningstilstand og kropsvægt.

Du kan læse mere om Fysio-Pilates her.

Indhold:

På vores Fysio-Pilates hold skruer vi tempoet ned og går i dybden med detaljer og kvalitet i øvelserne. Vi arbejder med kropsbevidsthed, stabilitet og balance – og vi garanterer, at du kommer til at mærke til muskler, du ikke anede, du havde! Selvom træningen foregår på hold har vi fokus på individuel korrektion. Vi anbefaler, at du starter på Fysio-Pilates 1.

Fysio-Pilates 1 får du erfaring med de grundlæggende teknikker i Pilates. Du lærer at aktivere de dybe mave- og rygmuskler samt bækkenbunden korrekt. Du lærer Pilates vejrtrækningen at kende og at følge din vejrtrækningsrytme i øvelserne. Der arbejdes ved lav belastning og med stort individuelt fokus, så du træner netop det som passer til din krop.

Fysio-Pilates 2 er for dig som er bekendt med de grundlæggende teknikker fra Fysio-Pilates 1. Der vil fortsat være fokus på den dybe muskulatur og vejrtrækning. Øvelserne vil blive mere detaljerede med større krav til koordination, balance og styrke. Du vil opleve at intensiteten øges - stadig med fokus på kvalitet og individuelle behov.

Praktiske forhold:

Klinikken sørger for det fornødne træningsudstyr herunder måtter, puder, tæpper og træningsredskaber. Træningen foregår i rolige omgivelser i vores lokale på første sal, som kan tilgås via trappe eller elevator. Du skal selv sørge for dit eget personlige og behagelige træningstøj. Vi anbefaler, at du medbringer en drikkedunk og evt. et håndklæde. Det er en forudsætning for deltagelse på holdene, at du selvstændigt kan komme op og ned fra gulv.

Underviser:

Træningen varetages af Amalie, Anna eller Therese, der alle er uddannede fysioterapeuter og Fysio-Pilates instruktører.

Tilmelding:

Ring til klinikken på 44 94 30 30

Vi kan have travlt med træning og behandlinger – træffer du os ikke så læg en besked med navn og tlf.nr. og vi vil altid ringe hurtigt tilbage og sørge for, at du får booket en tid.

​Åbningstider

​Mandag-torsdag:

7:00 - 19:00​

Fredag:

7:00 - 17:30

Lørdag:

8:00 - 12:00

Søndag:

Lukket

Telefontider

Man - fre:

8:00 - 12:00

​Firmainformation

Fysio Danmark Herlev /

Herlev fysioterapi & træningsklinik ApS

CVR: 20659602

Adresseinformation

Kontaktinformation

Telefon: 44 94 30 30

E-mail: mail@herlevfys.dk